Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jednoduchá analýza webu

0

Jednoduchá analýza webu

Říkáte si, jak máte na svém webu nalézt nedostatky? Možná Vám tento článek pomůže, tak čtěte dále. V dalších článcích se budu jednotlivým tématům věnovat více a tam si i řekneme, jak postupovat. Tento článek slouží spíše pro představu o tom, co je co.

Jak již z názvu vyplývá, jedná se o opravdu jednoduchou analýzu webu, nikoliv rozsáhlou analýzu klíčových slov. Toto shodnocení webu byste si měli zvládnout udělat sami. Doporučuji ale si poradit se SEO specialistou nebo SEO konzultantem. Níže naleznete seznam nejdůležitějších prvků, které byste si na svém webu měli zkontrolovat. Po zkontrolování je stejně potřeba specialista, který dané problémy odstraní.

 

  • Správný tvar URL adresy

Pokud na webu máte adresy typu www.nazevwebu.cz/?p=123, www.nazevwebu.cz/stranka-1, www.nazevwebu.cz/aaa,… je to špatně. Pokud Vy někde uvidíte adresu typu …/?p=123, což je ve WordPressu defaultně nastavené, nic Vám to nenapoví o tom, co se na webu nachází. Stejně tak to nic nenapoví vyhledávačům, a proto to nic nepomůže k tomu, abyste byli ve vyhledávání dohledatelní. Adresy si změňte na hezké URL adresy ve tvaru např. www.nazevwebu.cz/kontakt. To už napovídá, že na stránce bude kontakt a vyhledávače to také ocení.

 

  • Vhodná struktura nadpisů

Stránku byste měli nazvat tak, aby její název vypovídal o jejím obsahu. Pokud tedy budete mít autoservis, automyčku a autopůjčovnu pod jednou firmou nebo webem, ideální název (nadpis) jedné stránky bude “Autoservis”, druhé “Automyčka” a třetí “Autopůjčovna”. Podle úrovně (důležitosti) jsou nadpisy očíslovány H1, H2, H3 až H6, kdy H1 má největší úroveň. Pro výše uvedené nadpisy tedy použijete úroveň H1. Každá stránka by měla mít svůj nadpis H1 a žádné další již mít nemusí. Nemělo by se ale stát, že např. na stránce autopůjčovny bude napis H1 “Autopůjčovna” a pod tím “Nabídka aut” také v H1. Na to je pak lepší vytvořit novou stránku, na kterou budete odkazovat např. tlačítkem na stránce “Autopůjčovna”. A text v tlačítku může být např. “Zobrazit nabídku aut”. Na stránce “Nabídka aut”, pak bude tento nadpis v H1 a nadpisy jednotlivých aut v H2. Pak budou vytvořené stránky pro jednotlivá auta a každá tato stránka bude mít nadpis H1 s názvem auta.

 

  • Rychlost načítání

Čím rychlejší, tím lepší. Pokud se Váš web bude načítat příliš dlouho, pravděpodobně ho návštěvník opustí ještě dříve, než se celý načte a raději půjde na jiný web. A čím je způsobené pomalé načítání?

  1. Obrázky. Pomalé načítání webu může být způsobeno zbytečně velkými obrázky. Důvodem může být použita zbytečně vysoká kvalita obrázku. Řešením může být komprese obrázků v online programech dostupných na internetu zdarma, které zmenší kvalitu obrázku, ale lidské oko to ani nemusí poznat. A ušetříte přitom např. 60 % velikosti. Což se hodí. Poznat to jde především tam, kde je obrázků hodně. Vhodný web pro kompresi obrázků je CompressPNG.
  2. CSS. Pro svůj web používejte minifikátory kaskádových stylů, které odstraní zbytečné mezery v kódu a “smrsknou” ho. Rozdíl nebude extrémní, ale i několik desetin vteřinek pomůže. Navíc pokud uděláte všechny důležitá opatření pro rychlost načítání webu, všechny desetinky vteřinek se sečtou a mohou z toho být pěkná čísla. Doporučuji si ale standardní CSS ponechat a pokud bude potřeba něco upravit nebo opravit, využijte k tomu právě standardní CSS, protože v minifikovaném se těžko vyznáte. Poté ho opět převeďte do minifikovaného. Pro minifikaci CSS můžete použít např. CSS Minifier.
  3. JS. Stejně jako tomu je u CSS. Využívejte minifikátory JS. Vhodný je např. tento: JavaScript Minifier.

Rychlost načtení webu můžete zjistit v pohodlném nástroji od Googlu: PageSpeed Insights.

Další informace o rychlosti webu se můžete dočíst v článku Komprese obrázků, videí a zkracování URL.

 

  • Meta description neboli popisek stránky

Co to vlastně je? Jedná se o popisek webu, který se zobrazuje na stránce s výsledky vyhledávání ve vyhledávači. Výrazně pomáhá SEO a je tedy potřeba ho mít vyplněný u každé stránky. Délka by se měla pohybovat od 430 do 920 pixelů, což odpovídá zhruba 70 až 150 znakům. Jde o to, že písmen “i”, můžete do délky 920 px napsat rozhodně mnohem více než písmen “X”.

 

  • Title neboli titulek stránky

Pozor! Nejedná se o název stránky. Titulek stránky můžeme zjistit v kartě prohlížeče. U této stránky (článku) je titulek “Jednoduchá analýza webu | Zlepšiweb.cz”. Tento titulek se zobrazuje jako první řádek v SERP – tedy ještě nad URL adresou a meta description. Opět pomáhá SEO a je důležité, aby každá stránka měla nastavený svůj title. Titulek může, ale nemusí být stejný jako název stránky. Většinou se za titulek ještě přidává název webu nebo název firmy. Uvedeme se jednoduchý příklad… Budu mít web www.nazevwebu.cz se stránkou kontakt. Pravděpodobně budu chtít, že pokud někdo do Googlu napíše nazevwebu kontakt, že se bude chtít dostat na můj web na stránku kontakt. Proto jako titulek zvolím “Kontakt – Nazevwebu.cz” Někdy se místo pomlčky používá oddělovač “|”. Název stránky ale pak nebude “Kontakt – Nazevwebu.cz”, ale pouze “Kontakt”.

 

  • Obsah

Obsah je velmi důležitou součástí webu. Proto na něj návštěvníci chodí. Prohledávají jej ale také roboti, kteří mimo jiné zkoumají, zda web obsahuje to, co se předpokládá. Pokud tedy budete mít již zmíněnou autopůjčovnu na www.nazevautopujcovny.cz, bude se předpokládat, že provozujete autopůjčovnu. A pokud na webu budete psát o panenkách, vyhledávače to moc neocení a nebudou se snažit Vás posunout na lepší pozice ve vyhledávání.

 

  • Responzivní design

V dnešní době je spousta uživatelů, kteří k webům přistupují z nějakého mobilních zařízení, ať z tabletu nebo mobilního telefonu. A proto je důležité, aby web byl přívětivý i na těchto zařízeních. Sami asi nemáte rádi, pokud musíte vše přibližovat a zase oddalovat na webu, který responzivní není. Vyhledejte proto specialistu, který Vám s tímto problémem pomůže. Vyhledávače také ocení, pokud Váš web bude přívětivý i pro mobilní zařízení.

 

  • Doména

Sice jsem ji umístil až na poslední místo, ale má to svůj význam. A to především ten, že většinou se změna domény nedělá, pokud je již web “zaběhlý”. Tento článek je spíše pro ty, kteří si teprve svůj web plánují vytvořit a hledají vhodný název pro doménu. Doména má v SEO stále velký význam, i když někteří tvrdí, že to není pravda. Vhodný název domény je právě jedna z nejdůležitějších věcí, nad kterými byste se měli zamyslet a případně si poradit s odborníkem. Spousta lidí si Váš web právě podle domény zapamatuje a bude k němu přistupovat na přímo – tzn., že doménové jméno zadají do adresního řádku bez použití vyhledávačů.

 

Závěr

Nyní již víte, na které prvky webu se zaměřit. Pro správnou optimalizaci webu je však potřeba analyzovat mnohem více faktorů, s tím vám ale pomůže, jak jsem již psal, SEO konzultant nebo SEO specialista, který navrhne vhodné řešení.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *