Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jak zvolit klíčová slova a co vlastně jsou?

0

Klíčová slova, anglicky řečeno keywords, jsou slova nebo fráze, která jsou spojena s vaším byznysem. Tato slova by se měla objevovat na vašem webu či e-shopu a na základě nich byste měli (nebo alespoň chtěli) být dohledatelní ve vyhledávání. Pokud například prodáváte krmivo pro psy, budou vás zajímat slova jako psí krmivo, krmení pro psy, psí granule a tak podobně. Naopak vás nebudou zajímat slova jako krmivo pro koně, pokud ho zrovna neprodáváte také.

Jak zvolit klíčová slova?

Existuje více způsobů, jak klíčová slova vybrat. Nejlepší variantou je vytvoření analýzy klíčových slov od SEO specialisty. Ten vytvoří soubor nejvhodnějších frází pro váš byznys a může navrhnout i další produkty vhodné pro zařazení do sortimentu. Často v této analýze naleznete i porovnání s konkurencí, hledanost, konkurenčnost a další metriky, které lze vhodně využít. Každý tyto analýzy dělá jinak, jinak při nich postupuje, jinde získává data a do obsahu zahrnuje jiná data. Toto doporučuji pro střední a větší projekty, kde je kladen důraz na kvalitu.

Pokud se však věnujete malému projektu, kde není rozpočet na kvalitního SEO specialistu, některá klíčová slova můžete zjistit i sami. Využít k tomu můžete nástroj pro návrh klíčových slov na Skliku pro získání dat pro Seznam a plánovač klíčových slov od Googlu pro získání dat pro vyhledávač Google.

Jak postupovat při návrhu klíčových slov?

1. krok – otevření nástroje

Nejprve si otevřete jeden z nástrojů výše. Příklad budu ukazovat na Skliku, se kterým se mi osobně lépe pracuje. Je však důležité si uvědomit, že zde získaná data platí pouze pro Seznam, nikoliv pro Google. Stejně tak nástroj od Googlu platí pouze pro Google, nikoliv pro Seznam nebo všechny další vyhledávače.

2. krok – uvědomění, co, kde a komu prodáváme

Zamyslete se, co prodáváte, čím se zabýváte. Můžeme si ukázat příklad na obchodě s jízdními koly. Představme si, že prodáváme různé typy kol + nabízíme jejich servis. Máme kamennou pobočku v Ostravě, ale e-shop je celorepublikový. Pravděpodobně tak kola můžeme prodávat po celé republice, avšak kamennou pobočku budou navštěvovat lidé z Ostravy a okolí. Navštěvovat ji budou za účelem servisu kola či nákupu.

3. krok – vypsání klíčových slov z hlavy

Jakmile víme, co, komu a kde prodáváme, můžeme začít vypisovat klíčová slova, která nás napadnou z hlavy. Můžeme začít obecnými slovy. Určitě to bude prodej kol, prodejna kol, prodej jízdních kol atd. Pak můžeme začít tato slova kombinovat s místem – v tomto případě Ostrava. Prodej kol Ostrava, prodejna kol Ostrava, prodej jízdních kol Ostrava. Dále nabízíme servis. Napadá mě servis jízdních kol Ostrava a servis kol Ostrava.

Nabízíme ale různé typy jízdních kol. Jsou to horská kola, trialová kola, BMX, závodní kola a tak dále. Různé fráze s nimi spojené si zapíšeme. V tomto případě mě napadá prodej horských kol, prodej trialových kol, prodej BMX, prodej závodních kol,… Opět můžeme spojit s místem –
prodej horských kol Ostrava, prodej trialových kol Ostrava, prodej BMX Ostrava, prodej závodních kol Ostrava. Těchto slov si vypíšeme co nejvíce, ale nezapomeňme, že se musí týkat našeho oboru.

4. krok – zapsání do nástroje

Jakmile máme vypsána tato slova a nic nás již nenapadá, přepíšeme je postupně do nástroje pro návrh klíčových slov do Skliku. Tam zjistíme jejich celkovou hledanost, roční trend, konkurenčnost a průměrnou CPC. Zjistíme zde ale i další slova podobná zapsanému výrazu. To je pro nás také velice důležité, protože tak zjistíme další slova, která nás nemusela napadnout při 3. kroku. Pokud je tak nějaké slovo relevantní, můžeme ho do své databáze klíčových slov přidat. Postupně tak přidáváme další slova do databáze, zjišťujeme nová a zkoušíme nové kombinace.

5. krok – roztřídění

Určitě pro nás nebudou důležitá slova, která mají minimální nebo nulovou měsíční hledanost. Těm by bylo nevýhodné se věnovat, protože z nich nepřijde téměř žádná návštěvnost. Věnovaná práce by tak nebyla efektivní. Tato slova tak nebudeme ukládat do databáze.

6. krok – aplikace

Jakmile si myslíme, že máme všechna vhodná slova s alespoň nějakou návštěvností, můžeme je aplikovat do webu. Což však není úplně jednoduché. Na základě toho můžeme získávat zpětné odkazy pod anchor textem s klíčových slovem, vhodně je zakomponovat do textu, optimalizovat dle nich obrázky, budovat obsah a spoustu dalších věcí.

Závěr

Získat klíčová slova lze i z dalších nástrojů, které jsou mnohem propracovanější a komplexnější. Jako základ si ale myslím, že toto stačí. Tedy alespoň jako základ pro toho, kdo není SEO specialista a nemá finanční prostředky do platit. Pro větší projekty je však téměř nutné si nechat vytvořit komplexní analýzu klíčových slov od specialisty, který má praxi a ví, co dělá. Analýza klíčových slov není jen o seznamu klíčových slov, ale zjistíte z ní mnohem více a investice do ní se často vyplatí. I když se možná zdá, že je předražená a k ničemu není. Podotýkám, že k něčemu určitě je a může být jeden ze základů pro úspěšný byznys. Přeji hodně štěstí při návrhu klíčových slov.

Pokud vás tento článek zaujal, možná se vám bude líbit i článek o SEO analýze svépomocí.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *