Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jak vybrat správného dodavatele?

0

Jak vybrat správného dodavatele?

V tomto článku si řekneme, jak si vybrat správného dodavatele, na co se zaměřit a spoustu dalšího. A nejen dodavatele webových stránek.

Pokud si říkáte, že jste si dodavatele zatím nikdy nevybírali, pravděpodobně se mýlíte. Svým způsobem je i e-shop dodavatel. Přeci pokud vybíráte vhodný e-shop pro zakoupení zboží, také hodnotíte spoustu kritérií, které zhodnotíte a následně zvolíte jeden, přes který si objednáte. Mezi kritéria u e-shopu patří především rychlost doručení, % uznaných reklamací, dostupnost zboží, možnosti doručení, cena a v neposlední řadě také to, zda vám produkt vůbec doručí. A kritérií může být spoustu dalších.

 

Pokud si vybíráte “dodavatele” pro služby v oblasti online marketingu je vhodné zvážit spoustu kritérií. Neznamená, že když tomu někdo “rozumí” více než vy, že to umí na dostatečné úrovni. Pokud máte téměř neomezený rozpočet pro propagaci, pravděpodobně nějaký tým markeťáků zaměstnáte nebo zvolíte jednu ze známých agentur. Pokud se ale snažíte nalézt co nejnižší cenu, pravděpodobně zvolíte nějakého studenta bez praxe, který si “pouze” přečetl několik článků na internetu a který pracuje za 1/10 ceny oproti standardu. To se ale většinou projeví na kvalitě a nemusí být dosahováno takových výsledků, jakých by se dosahovat mohlo. Tímto nemyslím nic proti studentům bez praxe, každý jednou začínal. Tato cesta se ale ne vždy musí vyplatit.

Ten, kdo o sobě ví, že online marketing zvládá a má nějaké zkušenosti, cena bude určitě vyšší. Jde vám ale o výsledky a proč si nenechat poradit od někoho, kdo tomu vážně rozumí?

Každý dodavatel má své pro i proti a je na každém z vás, jakou cestu zvolíte. Freelancer je touto prací živený a bude tomu určitě rozumět lépe, než nějaký student, který si tím přivydělává. Hodinová sazba ale bude vyšší. Danou práci ale může stihnout 2x rychleji, než student, který pracuje za 1/2 hodinové sazby oproti freelancerovi. Jakou variantu tedy zvolit? Vždy, pokud očekáváte nějaký spolehlivý výsledek, předejte práci profesionálovi – freelancerovi nebo agentuře. U agentury může být problém v tom, že na začátku spolupráce budou vaše kampaně spravovat opravdu profesionálové. Po nějaké době ale mohou práci přenechat někomu, kdo se na nich bude učit. Částku ale budete většinou platit stále stejnou, jen nemusí být dosahováno takových výsledků, jako na začátku. Nebo na kampaních může pracovat více lidí a vy nikdy nevíte, kdo zrovna danou chybu udělal. Pokud něco budete potřebovat, můžete jednat s více lidmi a to může být někdy nepříjemné. Freelancer pracuje na své jméno, takže vždy víte, kdo to mohl zvorat a navíc většinou mluvíte právě jen s ním.

Tento článek nemá říkat, že jeden dodavatel je lepší než jiný. Nebo že není dobré si brát studenty na práci. Každý jednou začínal a každý se musí něco naučit. Mohu doporučit všechny dodavatele, jen je dobré zvážit některá kritéria. A podle čeho vybírat?

  • Reference (nemusí být nutně na webu, stačí si o ně napsat)
  • Cena (je potřeba posoudit, co vše je v ceně a zda jsou dané služby opravdu potřeba)
  • Portfolio služeb (komplexní řešení, pouze zaměření na nějakou službu,…)
  • Praxe v oboru
  • Certifikace
  • Chování, vystupování, ochota
  • Dostupnost
  • A v neposlední řadě si s dodavatelem musíte hlavně rozumět

 

 

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *